Order form

Web form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Thursday, March 31, 2011

TEH PELANGSING BADAN




DAUN JATI CINA
(sesuai untuk lelaki dan wanita)






Bagi mereka yang tercari-cari produk untuk mengurangkan berat badan, Daun Jati Cina ini adalah jawapannya. Manfaatnya ialah:
  • Mengurangkan kolestrol. Apabila makan makanan yang kaya dengan karbohidrat dan kolestrol tinggi, minumlah teh ini.
  • Membantu membersihkan sisi-sisa kotaran makanan yang tertinggal lama dan melekat dalam usus.
  • Bagi mereka yang mengalami masalah pencernaan (sembelit) adalah disarankan minum teh ini 2 kali sehari. Setelah pencernaan kembali normal, minumlah pada sebelah malam sahaja atau selang-selang pengambilannya. Tapi bagi mereka yang mempunyai berat badan yang berlebihan. Teruskan mengambilnya pada sebelah malam.
  • Teh sangat efektif dalam melarutkan lemak dan racun dalam tubuh untuk mengembalikan kesegaran tubuh dan kesannya akan terasa dalam 10-12 jam berikutnya.

Atur guna:
  1. Ambil sejemput kecil teh anggaran 1 sudu makan (rata), rendam teh dengan air panas dan biarkan selama 15 minit atau sampai suam-suam kuku. Pada mereka yang baru mencuba, rendamlah teh ini anggaran 1 sudu teh dengan 400 ml air.
  2.  Lepas 3 – 5 hari penggunaan, tambah sukatan anggaran 1 1/2 atau 2 sudu makan atau mengikut kesesuaian masing-masing dengan 200 ml air. Tapi kalau rasa teh terlalu pekat semasa hendak meminumnya, bolehlah tambah air mengikut kepekatan yang dikehendaki (tambah air suam sahaja tak perlu air panas bagi mengurangkan kepekatannya). Pada mereka yang ingin melawaskan pembuangan air kecil juga boleh tambah air sebanyak 200 ml lagi semasa hendak minum rendaman teh ini.
  3. Waktu efektif teh ini adalah antara 8 – 10 jam. Jadi minumlah teh ini pada sebelah malam.
  4. Bila berat badan menjadi ideal, selang-selikan penggunaannya atau kurangkan dos pengambilannya.
  5. Pastikan minum banyak air secara berkala iaitu sekurang-kurangnya 7 gelas air bagi mempercepatkan proses penyucian toksik dalam usus dan badan.

Peringatan:
  1. Hentikan atau kurangkan dos rendaman teh jika anda mengalami ceret-beret yang serius. Hal ini adalah kerana kesan redaksi antara seseorang dan yang lain adalah berbeza-beza.
  2. Hentikan pengambilan bagi wanita yang dalam haid. Hal ini adalah kerana kebanyakan wanita mengalami PMS sindrom dengan kembung perut atau otot perut yang terasa tegang. Dikhuatiri apabila meminum teh ini akan menambahkan ketidakselesaan sepanjang tempoh itu.

HARGA: RM23 / 50 gram – RM43 / 100 gram


POS DAFTAR FREE
POS LAJU TAMBAH RM6

No comments:

Post a Comment